هویت برند در سرتاسر حیات یک کسبوکار حضور دارد و تمام کارکنان در شکلبخشیدن به مسیر آن نقش دارند. تیمهای مختلف نمیتوانند به تنهایی کار کنند و برای آنکه تجربه پایدار و مثبتی برای مشتریان فراهم شود، فعالیتهای آنها باید به طور یکپارچه به هم متصل شود.
باید مطمئن شد همه افراد در سازمان یک کسبوکار، به محتوایی که برای انجام کار خود نیاز دارند دسترسی کامل و مستمر دارند. دلیل این امر روشن است: آنها میتوانند وظایف و پروژههای خود را پیش ببرند، بدون این که شما تمام وقت خود را صرف انتقال اسناد و فایلهای تکراری به آنها کنید و روشهای استفاده از آنها را مدام توضیح دهید. تنها کاری که باید انجام داد، ایجاد یک فضای مشترک است تا همه همکاران بتوانند در آن فعالیت کنند و به گردش کار و محتوای مشترک برند ـ متناسب با سطح و جایگاه خود ـ دسترسی داشته باشند.
بدینترتیب، میتوانید افراد را از مناطق زمانی مختلف، در مکانهای جغرافیایی جداگانه و با عملکردهای شغلی منحصربهفرد به یک فضای کاری واحد متصل کنید. پس از ورود به دفتر کار آنلاین، افراد میتوانند متناسب با سطح دسترسی و نقش تعریفشده خود، در روند فعالیتهای برند همکاری کنند.
برای اینکه بتوانید از قابلیتهای همکاران خود به طور کامل بهره ببرید، به یک برنامهریزی نیاز دارید. این برنامه نمیتواند از این جنس باشد که «تیم بازاریابی بازاریابی را مدیریت کند و تیم فروش، فروش را». نقش هر یک از تیمها و افراد باید معلوم باشد و رفتاری که در مواجهه با موارد مختلف از آنها انتظار میرود نیز باید تعریف شود.
میتوانید از خود بپرسید: این شخص چه نقشی را ایفا خواهد کرد؟ در کدام یک از مراحل ارتباط با مخاطبان یا مشتریان نقش دارد؟ چه اطلاعات و محتواهایی باید در دسترس او قرار بگیرد؟ با کدام افراد دیگر مرتبط است و قبل و بعد از نقشآفرینی او چه کسانی فعالیت میکنند؟ با مشخصشدن پاسخ این پرسشها و تعریف فرایند گردشکار، میتوانید فضای کاری اثربخشی را تجربه کنید. کافی است کمی وقت بگذارید تا مسئولیتهای خاص هر یک از همکاران را تعریف کنید؛ همچنین با افراد سازمان کسبوکار خود راجع به تأثیری که مسئولیتهای آنها میتواند بر روی برند داشته باشد، هماهنگی کنید.
در هر مرحله از رشد برند، استفاده از دفتر کار آنلاین، به یکپارچهسازی و هماهنگسازی فعالیتها کمک میکند.
برای اینکه مخاطبان و مشتریان یک برند درک مناسبی از آن داشته باشند، لازم است که آهنگی یکسان در تمام محتواهای مربوط به آن جریان داشته باشد و تمام جلوههای برند شبیه به هم باشند. همکاری یکپارچه همکاران یک برند است که باعث میشود همه چیز هماهنگ به نظر رسد. در یک محیط کار آنلاین، افراد میتوانند کارهای خود را در تعامل با دیگران انجام داده و در حلقههای بازخورد حضور داشته باشند.
با در میان گذاشتن موضوعات، مشکلات و ایدههای جدید، برند در واقعیترین شکل خود بهروزرسانی میشود و با در کنار هم قرار گرفتن فعالیتهای افراد و تیمهای مختلف، تجربههای غنیتری برای مخاطبان و مشتریان ایجاد میشود. وجود یک دفتر کار آنلاین، سوءتفاهم در مورد مسئولیتها و بروز اشتباه در اجرای وظایف را به حداقل میرساند. همچنین باید مطمئن شد که همکاران برند برای مشارکتی که انجام میدهند، احساس ارزشمندی دارند. به همین دلیل، در اختیارداشتن گزارش عملکرد آنها اهمیت زیادی دارد تا امکان تحسین و تشویق آنها به درستی وجود داشته باشد.
از آنجا که نوآوری در خلاء اتفاق نمیافتد، همکاری متقابل افراد و تیمها میتواند آنها را به فکرکردن و صحبتکردن بیشتر وادار کند و در نتیجه با گفتگوی بیشتر راجع به موضوعات، واقعیتها و راهحلهای موجود تغییر میکنند.
هنگامی که سازمان یک کسبوکار به مرحله توسعه میرسد، باز هم همکاری متقابل افراد است که میتواند به تکرار سریعتر و دقیقتر فرایندها کمک کند. فعالیتها را میتوان با دقت و سرعت بیشتر میان افراد مختلف تقسیم کرد و به اشتراک گذاشت و همه میتوانند مطمئن شوند که در جریان ممتد بازبینی مؤثر قرار دارند. این یک واقعیت ثابتشده است که افرادی که یکدیگر را نمیشناسند، به اندازه افرادی که آشنایی خوبی با هم دارند، نمیتوانند با یکدیگر کار کنند؛ کافی است به تیمهای ورزشی نگاه کنید. در کسبوکارهای موفق نیز افراد میدانند چگونه باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و چگونه یکدیگر را پوشش دهند.
فعالیت مشترک در دفتر کار آنلاین سبب میشود که افراد یکدیگر را بهتر بشناسند و در صورت لزوم، با کمترین چالش فعالیتها و جدول زمانی آنها را اصلاح کنند.
ارتباطات داخلی، فرآیند به اشتراکگذاری اطلاعات در سراسر یک سازمان است. این کاری است که شما انجام می دهید تا کارکنان را در جریان نگه دارید و مطمئن شوید که آنها آنچه را که برای انجام کارهایشان نیاز دارند، در اختیار دارند.
ارتباطات داخلی ابزار قدرتمندی است که میتواند تأثیر زیادی بر برند شما داشته باشد. زمانی که ارتباطات بد باشد، همه آسیب میبیند؛ افراد بهرهوری کمتری دارند، پروژهها متوقف میشوند یا به موانع برخورد میکنند، سوءظن و حدس و گمان ریشه میدواند و... از سوی دیگر، ارتباطات داخلی خوب یک برند به افراد امکان میدهد تا بدانند چه انتظاری از آنها وجود دارد و آیا کارشان را خوب انجام میدهند یا خیر. از سوی دیگر، افراد باید راه مشخصی برای تماس با یکدیگر داشته باشند.
استفاده از دفتر کار آنلاین، راه ثابتی برای ارتباط افراد با یکدیگر به وجود میآورد. بدینترتیب، همکاران برای دریافت پاسخ سوالات خود با یکدیگر در ارتباط هستند و مدیران اطمینان حاصل میکنند که آنها تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت میکنند. در این صورت، مدیریت برند زمان بیشتری را صرف تایید پروژهها، ایجاد محتوا یا توسعه زیرساختها میکند.
دفتر کار آنلاین بستر یکپارچهای است که برای راهاندازی اکوسیستم دیجیتال برند نیاز دارید؛ فضایی که میتوانید در آن، برند خود را رشد داده و مدیریت کنید. فضای کاربری ساده و منعطف دفتر کار آنلاین، به شما و همکارانتان امکان میدهد تا با هر سطح از مهارتهای فنی بتوانید وظایف حرفهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با ورود به دفتر کار آنلاین، هر یک از همکاران میتواند فهرست کارهای منتظر اقدام و گزارش عملکرد خود را ببیند و بر اساس سطح دسترسی که برای آنها تعریف میکنید، به گردش کار برند دسترسی داشته و در آن مشارکت کند.
علاوه بر این، تمام افراد بلافاصله پس از ورود به دفتر کار آنلاین، میتوانند مخزن داراییها، تقویم رویدادها، نمایه فعالیتها و کتابچه راهنمای مربوط به خود را مشاهده کنند. هر فرد میتواند میز اختصاصی خود را داشته باشد و در عین حال، به میز مشترک تیمی که در آن قرار دارد نیز دسترسی داشته باشد. بدینترتیب، هیچ چیز از قلم نمیافتد و تعامل همکاران با یکدیگر، در نهایت آرامش، وضوح و راحتی رقم خواهد خورد.