چه سازمان کسبوکار شما از افراد زیادی تشکیل شده باشد و چه خودتان عهدهدار مسئولیت انتشار محتوا باشید، به ناچار باید از ناهماهنگی در محتوای منتشرشده برند جلوگیری کنید.
الگوهای انتشار محتوا مجموعهای از طرحهای آماده هستند که توسط طراحان برند تهیه شده و توسط دیگر همکاران آن، به کار گرفته میشوند. این الگوها به برندها کمک میکنند هویت بصری خود را بدون زحمت حفظ کنند، تولید محتوا را به آسانی انجام دهند و شبکههای اجتماعی را بهروز و فعال نگه دارند. الگوهای انتشار بهگونهای طراحی شدهاند که تقریباً همه افراد بتوانند از آنها استفاده کنند. همچنین، در عین حال که همه محتواها را همسو و شبیه به هم نگه میدارند، انعطافپذیری لازم برای سفارشیسازی و تولید محتواهای جدید را ممکن میسازند.
الگوهای انتشار میتوانند برای طیف وسیعی از کاربردهای دیجیتال و چاپی مفید باشند که از میان آنها، تعاملات اداری و محتوای شبکههای اجتماعی اهمیت بیشتری دارند.
برای تولیدکنندگان محتوا در هر برند، بزرگترین چالش اغلب این است که محتوای تولیدشده با دستورالعملهای برند مطابقت داشته باشد.
برای حل این چالش، راه نخست این است که تولید هر محتوا را به یک طراح ـ داخل یا خارج از سازمان برند ـ بسپاریم که فرایندی زمانبر و پرهزینه است. راه دیگر ، استفاده از الگوهای انتشار برند است. آنها اجازه میدهند با حفظ هویت بصری و سبک برند، به سرعت و با کمترین هزینه تولید محتوا کنیم. استفاده از الگوهای انتشار، علاوه بر اینکه تجربه ثابت برند را برای مخاطبان و مشتریان تضمین میکند، اجازه میدهد تا زمان بیشتری برای بازاریابی داشته باشیم.
در شرایطی که میتوان اطمینان داشت نمای کلی برند حفظ میشود، میتوان به افراد مختلف امکان داد تا به سرعت محتواهای جدیدی بر پایه الگوهای انتشار آمادهشده تولید کنند و وقت خود را صرف تغییرات کوچک و بیپایان و یا هر بار طراحی از صفر، تلف نکرده و بر رشد کسبوکار متمرکز باشند.
برای آن که الگوهای انتشار به راحتی در دسترس بوده و بتوانند توسط افراد مختلف قابل استفاده باشند، راهی به جز مدیریت متمرکز و آنلاین آنها وجود ندارد.
با استفاده از پلتفرم مدیریت برند، طراحان برند میتوانند الگوهای موردنیاز را به وجود آورند و سپس همه افراد حاضر در سازمان کسبوکار برند میتوانند از آنها برای ایجاد و انتشار محتوا استفاده کنند. همچنین، افراد میتوانند از شیوههای استفاده از الگوها مطلع شوند و در صورت نیاز از دیگر همکاران کمک بگیرند.
پلتفرم مدیریت برند این امکان را فراهم میآورد تا قسمتهای ثابت و عناصر قابل ویرایش هر الگوی انتشار به دقت تعریف و طراحی شود و در عین حال، آزادی عمل کافی برای ایجاد محتوای منحصربهفرد توسط همکاران برند وجود داشته باشد. آنها میتوانند در هر زمان و مکان ممکن، تنها با استفاده از گوشی همراه خود محتوای جدیدی خلق کنند و آن را در تعاملات اداری یا شبکههای اجتماعی منتشر کنند.
تولید محتوا سختیهای خاص خود را دارد؛ به ویژه زمانی که محتوای تولیدشده باید از سوی افراد مختلفی در سازمان برند تأیید شود. رفت و برگشتهای طولانی میان تولیدکنندگان و تأییدکنندگان همواره مشکلات زیادی به وجود میآورد و زمان و انرژی زیادی میطلبد.
با استفاده از پلتفرم مدیریت برند، فرایند تولید محتوا بر پایه الگوهای انتشار را میتوان به تجربهای خلاقانه و لذتبخش تبدیل کرد؛ بدینترتیب که همکاران مختلف ـ در هر زمان و مکانی که باشند ـ میتوانند در تولید محتوا مشارکت کرده و دیدگاههای خود راجع به محتوا را ثبت کنند و یا در بخشی از تولید آن سهیم باشند. همچنین، افراد تأییدکننده نیز میتوانند در مراحل تولید محتوا نظارت کرده و نظرات خود را حین و یا پس از تکمیل فرایند تولید محتوا اعمال کنند.
با استفاده از پلتفرم مدیریت برند، فرایند کلافهکننده تولید و تأیید محتوا میتواند به تجربهای خلاقانه و لذتبخش از همکاری سازمانی تبدیل شود.
الگوهای انتشار به طور قابلتوجهی فرآیند تولید محتوا را ساده میکنند و همکاران برند میتوانند به راحتی ساختار کلی آنچه را که نیاز دارند پیدا کرده و محتواهای جدید را بر پایه آن الگوها ایجاد کنند.
با استفاده از الگوهای انتشار، میتوان نسخههای گوناگون و متفاوتی از محتواها را برای انتشار در رسانههای اجتماعی و موقعیتهای مختلف آماده کرد. به این ترتیب و با کاهش وابستگی به خدمات طراحی در هر بار انتشار محتوا، این الگوها به صرفهجویی قابلتوجهی در هزینههای برند میانجامند. با وجود این، تغییرات فصلی، مناسبتی و قیمتی یا تنوع مخاطبان و مشتریان از جمله عواملی هستند که ساخت نسخههای گوناگون از یک الگوی انتشار را توجیه میکنند.
چرخه بازبینی الگوهای انتشار قدیمی و نیز فرایند تولید الگوهای انتشار جدید به راحتی با استفاده از پلتفرم مدیریت برند امکانپذیر است. با هر بار استفاده از الگوهای انتشار در این پلتفرم، نیاز به تغییر در الگوهای موجود یا تولید الگوهای جدید مشخص میشود و به این ترتیب، داراییهای دیجیتال برند بهبود یافته و گسترش مییابند.
یک پلتفرم آنلاین، چندمنظوره، قابل سفارشیسازی و توسعهپذیر است که متخصصان و کسبوکارهای ایرانی را قادر میسازد تا بدون نیاز به دانش فنی و صرف وقت و هزینه هنگفت، برند خود را در سطح حرفهای نوسازی کنند. همچنین، با راهاندازی وبسایت و دفتر کار آنلاین، میتوانند ارتباطات خود را با مشتریان و مخاطبان مدیریت کرده و برنامههای گوناگون وفادارسازی آنان را پیادهسازی کنند. در این پلتفرم، اکوسیستم کامل برند شامل انواع ارتباط با مخاطبان و مشتریان و نیز تعاملات درونسازمانی شکل میگیرد و جنبههای مختلف چرخه رشد برند مدیریت میشود.
علاوه بر این، مشاوران، طراحان، توسعهدهندگان و تولیدکنندگان محتوا به طور مستمر در این پلتفرم برای حل چالشهای برند شما فعالیت میکنند که با پشتیبانی و مشارکت آنها، میتوانید بدون فاصلهگرفتن از مسئولیتهای روزانه و یا استخدام افراد جدید، برند خود را روز به روز توسعه دهید.
آیا برای مدیریت الگوهای انتشار برند خود به چیزی بیش از این نیاز دارید؟ پس دست به کار شوید!